dimecres, 2 d’abril del 2014

El sistema educatiu de Perú (Primera part)

1. EDUCACIÓ BÀSICA:
A aquest primer nivell, trobem diferents opcions que ofereixen al Perú per iniciar els estudis:

1.1. L'educació bàsica regular: 
Comprèn els nivells d'educació inicial, primària i secundària i està dirigida als nens i adolescents que passen oportunament pel procés educatiu. S'ofereix de manera escolaritzada i no escolaritzada per respondre a la diversitat familiar, social, cultural, lingüística i ecològica del país:
  • Educació inicial: S'ofereixen bressols al menors de 3 anys, jardins d'infància de 3 a 5 i a través de programes no escolaritzats, per a nens amb baixos recursos a les zones rurals i més marginals. És obligatori un any d'educació inicial, pels nens de 5 anys (preparatori per la primària).
  • Educació primària: Té una durada de 6 anys, destinat als menors de 6 a 11 anys. Per ser promogut es necessita una mitjana d'11 (sistema vigesimal d'avaluació) i aprovar mínim llenguatge o matemàtiques.
  • Educació secundària: Té una durada de 5 anys, destinat a joves de 11-12 anys a 16-17 anys d'edat. Comprèn dos cicles: el primer que és general per a tots i dura dos anys, és obligatori (juntament amb l'educació primària); i el segon dura tres anys, és diversificat amb opcions científic-humanista i tècniques. També és obligatori. 
1.2. L'educació bàsica alternativa:
Està destinada als joves i adults, així com als adolescents amb extra-edat escolar a partir dels 14 anys, que necessiten compatibilitzar l'estudi amb la feina. Té els mateixos objectius i qualitat que l'educació bàsica regular i consta de 4 cicles d'estudis, cadascun de 8 mesos: Primer cicle (1er i 2on de secundària), Segon cicle (3er de secundària), Tercer cicle (4t de secundària) i Quart cicle (5è de secundària). Aquests destinataris desitgen continuar amb els seus estudis desprès d'un procés d'alfabetització o es troben fora d'edat per l'educació bàsica regular, així com els que no van poder culminar-la.

1.3. L'educació bàsica especial:
Amb un enfocament inclusiu, atén a nens i joves amb capacitats diferenciades que tinguin inconvenients en un aprenentatge regular. Ofereix serveis educatius especialitzat de prevenció, detecció i atenció oportuna a nens menors de 6 anys, a més de recolzament i assessorament a les Institucions Educatives inclusives. També estan inclosos els nens i joves amb capacitats superdotades o amb talents específics. 

2. EDUCACIÓ PROFESSIONAL TÈCNICA (TÈCNICO-PRODUCTIVA):
S'organitza en tres graus o cicles que es defineixen per les funcions que poden exercir les persones durant el desenvolupament d'una activitat productiva o d'acord a variables organitztives i tecnològiques. En aquest sentit, els graus de formació estan en concordança amb els diferents nivells qualificatius del sector productiu.
  • Grau superior: és el grau post-secundari, amb una duració mínima de 3060 hores. S'obté el Títol de Professional Tècnic a nombre de la Nació. 
  • Grau mitjà: També és post-secundari amb una duració d'entre 1500 i 2500 hores. S'obté el Títol de Tècnic a nombre de la Nació. 
  • Grau elemental: No té requisits acadèmics. Té una duració entre 300 i 1500 hores. S'obté una certificació amb menció a l'opció vocacional estudiada. 
3. EDUCACIÓ SUPERIOR:
Segona etapa del Sistema Educatiu que consolida la formació integral de les persones, produeix coneixement, desenvolupa la investigació i innovació i forma professionals al més alt nivell d'especialització i perfeccionament en tos els camps del saber, l'art, la cultura, la ciència i la tecnologia a fi de cobrir la demanda de la societat i contribuir al desenvolupament i sostenibilitat del país. Per accedir a l'educació superior s'ha d'haver concloure els estudis d'educació bàsica (instituts, universitats, escoles i altres centres).

Fonts: http://es.wikipedia.org/wiki/Sistema_educativo_de_Per%C3%BA
https://www.educacion.gob.es/creade/IrASubSeccionFront.do?id=318

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si t'agrada aquesta entrada, deixa'ns un comentari!!