A les últimes
sessions de pedagogia internacional s'ha parlat del nou programa educatiu a
França, per això hem decidit investigar sobre quines reformes suposa i
comparar-les amb la reforma educativa de la LOMCE.
En un article de
"El País" publicat el 23 de gener per Pilar Álvarez, ens explica
algunes de les diferències entre ambdós programes.
En primer lloc el
programa educatiu francès proposa augmentar el nombre de professionals i més
recursos per a educació, sobretot a educació infantil i primària. Per contra la
llei Wert dona molta més importància a secundària que a primària i no contempla
gairebé educació infantil.
La LOMCE també preveu
disminuir un gran nombre de professors, eliminant modalitats de batxillerat,
justificant-se amb que aquest estalvi en sous " no suposa una reducció del
professorat, sinó una reestructuració de la seva distribució".
Ambdues reformes
contemplen una reorganització curricular, però amb posicions gairebé oposades.
França preveu més educació artística i cultural i s’ensenyarà educació moral i
cívica en tots els cursos. Per contra, Espanya ha anunciat l’eliminació de la matèria
de ciutadania com a “matèria que distreu” segons Wert. Per poder dedicar més
temps per a les instrumentals, ciències, llengües i matemàtiques.
Per últim, el govern
francès millora la formació inicial del professorat, en Espanya s’ha posposat i
haurà d’esperar a una segona etapa de reformes.
Fent un cop d’ull al programa
educatiu francès “refundació de l’escola francesa”, les seves mesures clau són
les següents:
·
Establir
una nova educació i formació per a les carreres d’educació i desenvolupament de
les pràctiques pedagògiques (contempla formació inicial per al professorat i
professionals de l’educació)
·
Prioritzar
l’escola primària per garantir l’aprenentatge fonamental i reduir desigualtats.
·
Portar
l’escola a la era digital
·
Canviar
el contingut de les llisons
·
Assegurar-se
que l’aprenentatge és progressiu des de la llar d’infants a la universitat
·
Permetre
que tots tinguin èxit en la seva vida professional (universitats i formació
professional)
·
Millorar
implica socis escolars i avaluar millor el sistema educatiu
En la pàgina següent
podeu trobar tota la informació sobre aquest programa molt més especificat. http://www.xarxatic.com/refundacion-de-la-escuela-francesa/
Com podem observar
les diferències són evidents, ja que tot i que dos programes proposen una “millora”
educativa segons el seu parer cadascú ho fa des d’una vessant molt diferent.
Hem pogut observar
una mica les diferències entre la nostra reforma i la francesa, en els següents
posts seguirem analitzant les reformes a diferents països, us interessaria
algun concretament? I per acabar, amb quina reforma us quedeu amb la LOMCE o
amb la francesa?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Si t'agrada aquesta entrada, deixa'ns un comentari!!