dilluns, 24 de març del 2014

El programa educatiu de França, molt lluny de la llei Wert

A les últimes sessions de pedagogia internacional s'ha parlat del nou programa educatiu a França, per això hem decidit investigar sobre quines reformes suposa i comparar-les amb la reforma educativa de la LOMCE.
En un article de "El País" publicat el 23 de gener per Pilar Álvarez, ens explica algunes de les diferències entre ambdós programes.
En primer lloc el programa educatiu francès proposa augmentar el nombre de professionals i més recursos per a educació, sobretot a educació infantil i primària. Per contra la llei Wert dona molta més importància a secundària que a primària i no contempla gairebé educació infantil.
La LOMCE també preveu disminuir un gran nombre de professors, eliminant modalitats de batxillerat, justificant-se amb que aquest estalvi en sous " no suposa una reducció del professorat, sinó una reestructuració de la seva distribució".
Ambdues reformes contemplen una reorganització curricular, però amb posicions gairebé oposades. França preveu més educació artística i cultural i s’ensenyarà educació moral i cívica en tots els cursos. Per contra, Espanya ha anunciat l’eliminació de la matèria de ciutadania com a “matèria que distreu” segons Wert. Per poder dedicar més temps per a les instrumentals, ciències, llengües i matemàtiques.
Per últim, el govern francès millora la formació inicial del professorat, en Espanya s’ha posposat i haurà d’esperar a una segona etapa de reformes.
Fent un cop d’ull al programa educatiu francès “refundació de l’escola francesa”, les seves mesures clau són les següents:
·        Establir una nova educació i formació per a les carreres d’educació i desenvolupament de les pràctiques pedagògiques (contempla formació inicial per al professorat i professionals de l’educació)
·        Prioritzar l’escola primària per garantir l’aprenentatge fonamental i reduir desigualtats.
·        Portar l’escola a la era digital
·        Canviar el contingut de les llisons
·        Assegurar-se que l’aprenentatge és progressiu des de la llar d’infants a la universitat
·        Permetre que tots tinguin èxit en la seva vida professional (universitats i formació professional)
·        Millorar implica socis escolars i avaluar millor el sistema educatiu
En la pàgina següent podeu trobar tota la informació sobre aquest programa molt més especificat. http://www.xarxatic.com/refundacion-de-la-escuela-francesa/
Com podem observar les diferències són evidents, ja que tot i que dos programes proposen una “millora” educativa segons el seu parer cadascú ho fa des d’una vessant molt diferent.
Hem pogut observar una mica les diferències entre la nostra reforma i la francesa, en els següents posts seguirem analitzant les reformes a diferents països, us interessaria algun concretament? I per acabar, amb quina reforma us quedeu amb la LOMCE o amb la francesa?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si t'agrada aquesta entrada, deixa'ns un comentari!!